Meitenes, izlasiet savā brīvajā laikā diezgan interesantu informāciju, lēnu plīšu vēsturi un mūsu Parenki.
Lēna plīts (arī "lēna plīts", "gara plīts", "samovārs", "pavārs") - biezu sienu keramikas kastrolis, kas uzstādīts korpusā ar programmējamu elektrisko apkuri un paredzēts trauku vārīšanai samērā zemā temperatūrā. Tāpat kā krievu krāsns, apkure tiek veikta ne tikai no apakšas, bet arī no pannas sāniem.
Pēc L. Nargas teiktā, ideja par lēnu plīti nāk no pupiņu vārīšanas katla, kas pazīstama kopš seniem laikiem.
Jaunanglijā pupiņas tika atstātas krāsnī uz nakti kopš 18. gadsimta; pupiņu vārīšana lēnām ļāva tām absorbēt piedevu (piemēram, bekona vai melases) garšu, un iegūtais ēdiens līdz mūsdienām ir saglabājies kā Bostonas pupiņas.
Pirmā elektriski sildāmā katla precīzie apstākļi nav zināmi. 1936. gadā Čikāgā dzīvojošais izgudrotājs Ērvings Naksons patentēja vienu no variantiem un mēģināja to ražot ar nosaukumu English. Naxon Beanery universālā plīts. Mēģinājums bija neveiksmīgs, bet angļu uzņēmums.Naxon Utilities Corporation nopirka Rivel, kas 1971. gadā izveidoja lēnu plīti, kas ātri kļuva populāra ar angļu zīmolu. Crock-Pot. 1974. gadā tika ieviests moderns dizains ar atsevišķu keramikas rezervuāru, kas atvieglo armatūras tīrīšanu.
Astoņdesmitajos gados PSRS Parenka lēno plīti ražoja MI Kalinina vārdā nosauktā Sverdlovskas mašīnbūves rūpnīca, lietošanas rokasgrāmatu uzrakstīja Pokhlebkins, un tā joprojām tiek izmantota kā ceļvedis lēnas plītis.
Slavenais kulinārijas eksperts V.V. Pokhlebkins lēnas plīts pirmsākumus izsaka līdz katlam krievu krāsnī.
Cilvēki cieta no nesakārtotās dzīves, no stresa darbā un nespējas savlaicīgi izveidot regulāru un lētu ēdienu, neizmantojot diezgan parastu un bezgaumīgu ēdināšanas ēdienu. Proti, šīs problēmas tika atrisinātas nevis paātrinot ēdiena pagatavošanu vai ūdens sildīšanu tējai un kafijai, kā ticēja cilvēki ar ierobežotām dzīves zināšanām un metafizisko domāšanu, bet gan saņemot ēdienu noteiktā laikā, teiksim, līdz nākamajam brīdim. mājās no darba, gatavs, bez nepieciešamības kaut ko darīt pašam, vismaz pēc iespējas īsākā laikā. Galu galā noguris cilvēks principā nevar un, kā tika uzskatīts gadsimtiem ilgi, viņam nevajadzētu gatavot ēdienu, jo viņš vienmēr kļūdīsies. No šejienes tieši no šīs dzīves prakses radās viesmīlības institūcija, un nemaz ne no morālas dabas, laipnības un tamlīdzīgu "atkritumu" motīviem.
Gatavu karsto ēdienu varēja pagatavot tikai īpašs kalps, līdz strādnieks ieradās no darba turīgās ģimenēs, bet nabadzīgajos - no visiem citiem pienākumiem atbrīvots ģimenes loceklis - sieva, māsa, meita, kas vienmēr atradīsies plkst. mājās un bija nodarbināti tikai ar mājas darbiem. Kā zināms, pagājušā gadsimta 60. un 80. gados padomju sabiedrībā praktiski nebija vairs neviena “atbrīvota” ģimenes locekļa, izņemot vecos pensionārus, kuriem pašiem bieži vajadzēja palīdzību.
Tādējādi tieši pārtikas sagatavošana strādniekiem līdz brīdim, kad viņi atgriezās mājās, bija galvenā padomju sabiedrības ikdienas problēma. Dzīve sabruka sinhronizācijā ar ģimenes sabrukumu un tās senajām funkcijām, lai radītu un saglabātu ģimenes pavardu.
Masveida “pusdienu pārtraukumi” iestādēs kļuva par paliatīviem līdzekļiem, kas “izlaboja” šo situāciju, kad darbinieki, sadaloties nelielās grupās, gatavoja sev ēdienu uz elektriskām plītīm vai sildīja atnesto ēdienu un vārīja ūdeni tējai un kafijai.
Tas pats uzdevums - izmantot valsts laiku personīgajiem kulinārijas mērķiem - sāka kalpot dažādus "svētkus" dievkalpojumā gan birojā, gan visbiežāk neoficiālās, vakara stundās, saistībā ar darbinieku jubilejām vai dzimšanas dienām, kā arī citiem mērķiem. "izlases" iemesli.
Neskatoties uz visstingrākajiem biroja telpu izmantošanas aizliegumiem dzērumā un citiem "kulinārijas" pasākumiem, šīs receptes, kas nāca no augšas, pēc mēneša vai diviem pēc to oficiālās izpildes pēc tam visi vienprātīgi pārkāpa, un viss atgriezās "pirmajā vietā". ar vienīgo atšķirību, ka ārējā pieklājība, Šo oficiālo "svētku" "noslēpums" tika novērots arvien retāk, un "svētki" 90. gados tika rīkoti ne tikai atklāti, bet arī ar zināmu bezkaunības pieskārienu, uzsvērti demonstratīvi.
Jāsaka, ka "dienesta svētki" deva smagu triecienu joprojām pastāvošajiem mājas galda pamatjēdzieniem saskaņā ar saprātīgiem un profesionāliem kanoniem un gatavošanas noteikumiem. Viņi beidzot atradināja cilvēkus no pareizas, veselīgas un labas kvalitātes pārtikas, no spējas un vēlmes ēst pareizi.
Fakts ir tāds, ka šādu svētku ēdienu sortiments vienmēr ir balstīts uz gataviem veikalā nopērkamiem materiāliem, tas ir, uz pusfabrikātiem: konserviem, desām, marinādēm un konditorejas daļā - uz visbiežāk sastopamajiem un slikti sabiedriskās ēdināšanas ceptuvju produkti - maizītes, smilšu cepumi, cepumu maizītes, tas ir, uz visu veidu mīklas, kas satur lielu daudzumu olu un cukura, un vārīta nevis ar raugu, bet ar soda vai amonjaku.
Kas attiecas uz faktisko kulinārijas pagatavošanu, tie aprobežojās ar "salātiem" to vulgārajā padomju versijā, tas ir, izmantojot konservētus zirņus un majonēzi, kas nez kāpēc, pretēji visiem garšas un labas garšas noteikumiem, tika apvienoti ar svaigiem kāposti, bietes (vārītas un dažreiz neapstrādātas, rīvētas), kas ir neiedomājams izaicinājums visiem pasaules tautu nacionālo virtuvju kanoniem, kā arī demonstratīvs pārtikas saderības un garšas harmonijas jēdzienu noliegums. civilizēta sabiedrība. Bet padomju cilvēks izrādījās pieradis vai drīzāk pieradināts pie šīm pilnīgi pretdabiskajām garšu kombinācijām, kuras, acīmredzot, tika maskētas un pat "peldētas" alkoholisko dzērienu bagātīgas lietošanas dēļ, arī neievērojot nekādus viņu harmonijas noteikumus ar trauki.
Tādējādi visu padomju dzīves un it īpaši mājsaimniecības pārtikas trūkumu un sagrozījumu novēršanas problēmu neticami sarežģīja to "mežoņu", kuriem padomju sabiedrības buržuāziskās masas pielāgojās, pīšana, kad viņi paši, brīvprātīgi, izvēlējās vieglu dzīves grūtību "pārvarēšanas" veids, orientēšanās uz "aukstā galda", tas ir, konservēta sviestmaize, kurai nav vajadzīgas nekādas kulinārijas prasmes vai darba ieguldījums, taču šajā "aukstajā galdā" viņi deva priekšroku tā pretīgākajai, visvairāk vulgāra un neveselīga šķirne - patvaļīgs maisījums visam, kas "dabūja", mazgāja to pašu nejaušo alkoholisko un mākslīgo dzērienu maisījumu: degvīnu, stiprinātu vīnu, alu, fantu, kokakolu, pepsi-kolu un citus spilgtas krāsas šķidrumus un mākslīgās esences. Iemācīt šādus cilvēkus ēst pareizi nebija viegls un nepateicīgs uzdevums, par kuru patiesībā nebija ko ķerties klāt. Jo rezultāts varēja būt tikai nulle.
Neskatoties uz to, labākie inženierzinātņu un strādnieku pārstāvji 80. gadu vidū izvirzīja sev šādu uzdevumu, pareizi definējot tā stratēģisko un taktisko līniju. Bija jāsāk nevis ar nezināšanas un alkohola apmākušo buržuāzisko galvu apgaismību un pierunāšanu, bet ar principiāli jauna veida pavarda izveidošanu, kas palīdzētu organizēt dzīvi jaunā veidā.
PSRS lielākajā mašīnbūves rūpnīcā, kas nosaukta pēc MI Kalinins Sverdlovskā, inženieri, dizaineri, kas ar mani draudzīgi kontaktējas, darbojoties kā kulinārijas eksperts un konsultants jauna veida pavarda izstrādē, nolēma izveidot klusu plīti - pavardu, no kura nosaukuma jau pašā tā darbība jau bija skaidra - kaitīgā spiediena katla antipods ... Klusajai plīts bija paredzēts gatavot lēnām, bet ... tā, lai ēdiens iznāktu laikā, tas ir, ļoti konkrētā, iepriekš noteiktā laikā. Tātad, pat absolūti vientuļš cilvēks varētu no rīta, teiksim, pulksten 9-10 ieslēgt lēnu plīti ar zupu un iestatīt to gatavu 15:00. Ierodoties mājās 5-10 minūtes pirms tā laika, cilvēks vakariņas atrada gatavas, atlika tikai tās ieliet šķīvjos.
Ja persona kavējās, tad trauks nedega un nevārījās, lēnā plīts tika automātiski izslēgta, tiklīdz gatavošanas periods bija pagājis. Lēnajā plītī no jebkura veida pārtikas izejvielām bija iespējams pagatavot ne tikai zupu, bet arī otros ēdienus. Gatavošanas laiku varēja pagarināt par 8-10 stundām. Citiem vārdiem sakot, no rīta bija iespējams iepriekš iestatīt vakariņas sev pulksten 20:00 un saņemt tās svaigas, nepārceptas, nepārceptas, nepāržāvētas līdz tam laikam.
Tas patiešām bija revolūcija kulinārijas ražošanā un ikdienas dzīvē. Patiešām, atšķirībā no citiem elektrisko kurtuvju veidiem, klusā plīts bija liels atvieglojums tīri no kulinārijas viedokļa, jo tajā izmantotā gatavošanas tehnoloģija no kulinārijas viedokļa bija profesionāli pareizākā un arī kulinārijā vērtīgākā, jo ēdieni jaunajā pavardā izrādījās garšīgi, pilnībā saglabājot ligzdoto produktu dabisko garšu un aromātu.Visbeidzot, lēnas plīts lielā priekšrocība bija tā, ka tas ļāva pagatavot jebkuras nacionālās virtuves ēdienus, ne tikai neierobežojot pavāra radošumu, bet arī ārkārtīgi paplašinot jebkādu kulinārijas fantāziju iespējas.
Es varu atklāti teikt, ka tikai ar lēnas plīts palīdzību es apguvu un sapratu ķīniešu virtuves kulinārijas ideju dziļumu, kuru ēdienus es nespēju pilnībā atveidot uz gāzes plīts, nemaz nerunājot par visiem citiem.
Tikmēr lēnas plīts darbības principi, tāpat kā visi ģeniālie darbi, bija ārkārtīgi vienkārši