Administrators
Olivjē salātu vēsture (to pagatavošanas metode un recepte)

Olivjē salātu vēsture (to pagatavošanas metode un recepte)

Pretstatā vispārpieņemtajam viedoklim, modernajiem Olivier salātiem ir maz sakara ar to, ko izgudroja franču šefpavārs Lūsjēns Olivjē. Izņemot, iespējams, pašu nosaukumu. 19. gadsimtā Maskavā, Grachevskaya ielas un Tsvetnoy bulvāra stūrī, Trubnaja laukuma fasāde bija trīsstāvu Vnukova māja, kuras divos augšējos stāvos atradās otrās šķiras krodziņš "Krima", kur gāja vispazīstamākā auditorija - sākot ar kāršu asām šāvējām un žigolo, beidzot ar nabadzīgiem tirgotājiem un provinču apmeklēšanu. Ēkas pagraba telpā atradās drūmais krodziņš "Hell", kurā savus tumšos darbus svinēja tā laika izmisušākie Maskavas stukači. Pretī šai drūmajai ēkai atradās milzīga tuksneša teritorija, kas piederēja dažiem brāļiem Popoviem. Pašā 19. gadsimta 60. gadu sākumā francūzis Olivjē visu šo tuksnesi ieguva no viena no pavisam nejauši sastaptajiem brāļiem Popoviem - abi vienā no veikaliem nopirka bergamotes šņaucamo tabaku, kurai viņi bija lieliski mednieki. ka blīvi apdzīvoja tuksnesi un īpašus ienākumus zemes īpašnieki, kuri nepiegādāja.

Olivjē šajā laikā jau bija slavens, viņš gatavoja garšīgas maltītes pēc pasūtījuma bagātu klientu mājās un paspēja nopelnīt nelielu kapitālu. Olivjē uzcēla uz brīvas zemes gabala, nojaucot veikalus un nelielas krodziņus, rijības pili, krodziņu "Ermitāža", kurā viss bija franciski. "Ermitāžā" varēja nobaudīt tos pašus ēdienus, kas iepriekš tika pasniegti tikai muižnieku muižās. Krodziņā tika pasniegti ikri un augļi milzīgās ledus vāzēs, kas izgrebtas pasaku pils un dažādu fantastisku dzīvnieku formā. Ermitāža nekavējoties kļuva par muižnieku iecienītu vietu. Faktiski šis krodziņš saskaņā ar mūsu mūsdienu koncepcijām bija augstas klases restorāns elitei. Šajā iestādē strādāja simts cilvēku, no kuriem 32 bija pavāri. Pēc izsmalcinātām vakariņām Ermitāžā tika uzskatīts par īpaši šiku braukt ar pārgalvīgu šoferi vakariņās uz Yar, kur ir īpašā veidā sagatavots “čigānu stila” auksts teļa gaļa un klausieties Sokolovska čigānu kori. Starp citu, tieši vārdam Ermitāža nebija nekāda sakara ar Sanktpēterburgas cara laika muižām. Tajā laikā modētajā franču valodā “Ermitāža” nozīmēja nomaļu stūri, vientuļnieka mājokli. Bieži vien īpašnieki jokojot tā sauca savas lauku mājas, muižas, atpūtas paviljonus (pēc analoģijas ar to, kā mēs tagad saucam savas dachas par hacienda).

Sākumā Ermitāžu vadīja trīs tautieši: Olivjē bija atbildīgs par vispārējo vadību, Marius apkalpoja vissvarīgākos viesus, bet virtuvi vadīja slavenais Parīzes šefpavārs Dugets. Drīz vien jau tik populārais “Ermitāža” gardēžu vidū ieguva vēl lielāku slavu, pateicoties Monsieur Olivier lieliskajiem salātiem, kas izceļas ar izsmalcinātu izsmalcināto garšu. Un šis ēdiens tika izgudrots, varētu teikt, nejauši, bez īpašas piepūles no topošā kulinārijas ģēnija puses. Tā laika franču virtuvē salātu sastāvdaļas, kā likums, netika sajauktas - sastāvdaļas bija skaisti izkārtotas uz šķīvja vai kārtotas kārtās. (Kopumā franču virtuve līdz 19. gadsimta sākumam bija nabadzīga uzkodām, un daudzi franču kulinārijas speciālisti ņēma tieši no Krievijas gastronomijas tradīcijām. Vismaz, piemēram, krievu ēdienreižu pasniegšanas kārtība - pirmais, otrais, trešais .Eiropā bija pieņemts likt visu uz galda uzreiz vai mainīt traukus, īpaši neievērojot sadalījumu galvenajos, sekundārajos un uzkodās. Katrs ēdājs ēda to, ko un kad viņa dvēsele vēlējās). Sākotnēji Monsieur Olivier klientus cienāja ar līdzīgiem salātiem, kas sastāv no atsevišķi izliktiem produktiem un ko sauc par medījumu majonēzi. Turklāt Olivjē šim ēdienam nāca klajā ar īpašu mērci, kuras pamatā bija olīveļļa, etiķis un olu dzeltenumi. Šo mērci nosauca Provansas izgudrotājs.

Par šīs mērces izgudrošanu ir leģenda: Olivjē pavēlēja vienam no saviem šefpavāriem pagatavot tradicionālu franču sinepju mērci vienam no ēdieniem, kurā kopā ar sinepēm ir eļļa, etiķis un dauzīti vārīti olu dzeltenumi. Tomēr vai nu kļūdas dēļ, vai arī nolemjot ietaupīt laiku, pavārs maisījumam pievienoja neapstrādātus dzeltenumus. Viņa darba rezultāts pārsteidza īpašnieku - mērce izrādījās neparasti sulīga un pārsteidzoši patīkama pēc garšas. Uzzinājis šādas dīvainas maisījuma pārvērtības iemeslu un nolaidīgajam pavāram piedodot pasūtījumu, Olivjē saprata, ka šī iespēja viņam palīdzēja radīt pilnīgi jaunu mērci, kas varētu radikāli uzlabot jebkura ēdiena garšu. Laika gaitā pats majonēzes ēdiens pazuda no krievu virtuves, un tam izgudrotā mērce palika. Un tagad, ar vārdu Provansas majonēze, mēs domājam šo oriģinālo mērci, nevis salātus, kuriem to izgudroja franču šefpavārs.

Medījumu majonēze tika sagatavota, izmantojot diezgan sarežģītu tehnoloģiju. Vāra lazdu rubeņu fileja un irbes. Želeja tika pagatavota no buljona, kurā vārīja putnu. Mājputnu šķēles novietoja uz trauka ar majonēzes mērci, starp tām ievietoja kubiņos sagrieztu želeju, un centrā viņi ielej kartupeļu salātus ar marinētiem maziem gurķiem, citiem vārdiem sakot, ķirbjiem. Tas viss tika dekorēts ar pusēm vārītu olu. Tomēr par pārsteigumu un, iespējams, par šefpavāra mākslinieka, padomājošo krievu skaistuma pazinēju nepatiku, nevēloties pasniegto ēdienu nogaršot kārtās, kā bija paredzēts, barbariski visu ar karoti iemaisīja putrā un ēda šī putra ar prieku. Tomēr acīmredzot Lusjēns Olivjē nebija dumjš un nemēģināja peldēt pret straumi, pārliecinot savus viesus ēst pēc vajadzības. Viņš nolēma vienkārši sekot vietējās sabiedrības gaumei un nekavējoties sāka visas majonēzes sastāvdaļas sagriezt mazos kubiņos un visu sajaukt pirms pasniegšanas, tajā pašā laikā pievienojot vēl dažus apmeklētāju iecienītus komponentus.

Tādējādi Olivjē faktiski kļuva par jaunu salātu izgudrotāju pret viņa gribu. Šie salāti sākotnēji kļuva slaveni Maskavas sabiedrības vidū ar nosaukumu franču valoda, lai gan tiem praktiski nebija nekāda sakara ar franču virtuvi. Turklāt ārzemēs viņu joprojām biežāk sauc par krievu. Lusjēns Olivjē precīzi salātu pagatavošanas metodi paturēja visstingrākajā pat partneru Mariusa un Dugueta uzticībā un vienmēr gatavoja tikai pats. Līdz ar slavenā pavāra nāvi viņa receptes noslēpums tika zaudēts. Viņš neuzskatīja par vajadzīgu to nodot nevienam. Un drīz vien Ermitāža no Mariusa pārgāja mēbeļu ražotāja Poļikarpova, zivju tirgotāja Močalova, bārmeņa Dmitrijeva un tirgotāja Judina īpašumā, kuri organizēja Olivier partnerību. Iestāde kļuva pazīstama kā "Lielā Ermitāža". Mainījusies arī krodziņa sabiedrība. Aristokrāti, lielie zemes īpašnieki, kas iepriekš bija parastās viesu nama īpašnieki, pēc 1861. gada reformas ātri vien aprija savu izpirkuma naudu un nabadzējās. “Ermitāžā” pārcēlās šī laikmeta “jaunie krievi” - bagātie tirgotāji un pārtikušā inteliģence, ārsti, juristi un veiksmīgie žurnālisti, kuri iekoda Aleksandra III reformās (ieskaitot slaveno Žilarovski, kurš vairākkārt pieminēja “Ermitāžu”). Ermitāža ”rakstos) ... Šī auditorija spēja novirzīt lielāko daļu naudas, kas nonāca zemes īpašnieku rokās, kuri pēkšņi zaudēja zemi kabatā. Viņu lūgumi bija vienkāršāki, un gaume - vulgārāka.Bet viņi vēlējās nobaudīt arī slaveno Olivjē, uzdodoties par aristokrātiem, patiesībā lielākoties būdami parastie krāpnieki.

Neskatoties uz to, ka autentisko salātu noslēpums tika zaudēts, visas to galvenās sastāvdaļas bija zināmas. Līdz pat Ermitāžas slēgšanai tur tika pasniegti salāti ar nosaukumu Olivier, taču, kā liecina apmeklētāju atsauksmes, kuri joprojām atcerējās patieso Olivjē, garša bija pilnīgi atšķirīga. Ir bijuši daudzi imitācijas un mēģinājumi reproducēt slaveno ēdienu. Bet, gatavojot ēdienu, svarīga nav pat pati recepte, bet gan tā pagatavošanas tehnoloģija, kā arī, iespējams, dažu “slepeno” sastāvdaļu izmantošana. Tātad galvenais noslēpums - īstā Olivjē rekonstrukcija netika atrisināta. Piemēram, pavārgrāmatā "Kulinārijas māksla" 1899. gadam dota šāda Olivjē salātu recepte: krūtis no trim vārītiem lazdu rubeņiem, 15 vārīti vēžu kakli, pieci vārīti kartupeļi, viena glāze lanspika, pieci marinēti gurķi, kaperu garša. , olīvas, kornišoni, Provansas eļļas, trīs trifeles. To visu sagriež gabaliņos un pārlej ar lielu daudzumu majonēzes un sojas-kabulas mērces.

Jaunie Ermitāžas īpašnieki 20. gadsimta sākumā salātu recepti pavairoja pēc iespējas labāk. Šajā Olivier versijā bija iekļauti: 2 lazdu rubeņi, teļa mēle, ceturtdaļas mārciņu presēti ikri, puse mārciņas svaigi salāti, 25 vārīti vēži, puse bundžas marinētu gurķu, puse bundžas sojas pupiņu kabulas, divi svaigi gurķi, ceturtdaļa ceturtdaļas mārciņa kaperu, 5 cieti vārītas olas un, protams, majonēzes mērce. Tomēr saskaņā ar to atsauksmēm, kas vēl atcerējās šo īsto Olivjē, garša joprojām bija atšķirīga. Ir vērts paskaidrot šīs receptes: lanspeak ir sava veida želeja, kas izgatavota no teļa gaļas kājām un galvām ar daudzām garšvielām. Sojas kabula ir sava veida diezgan pikanta, šajos tālos laikos populāra sojas mērce. Pikuli ir marinēti (marinēti) mazi dārzeņi, vismaz tie paši gurķi.

20. gadsimta sākumā restorāna apmeklētāju rindās ieplūda jauna ēdāju plūsma, vēl mazāk prasīga, mazāk izsmalcināta un prasīga - veikalnieki, aktieri, tautas dzejnieki un dažāda veida rakstnieki, kuri, kaut arī ne inteliģence, ne pēc izcelsmes tomēr gribēja izskatīties tie paši aristokrāti (kā viņi to saprata). Protams, viņi neaizstāvēs savu godu ar pistoli vai zobenu rokā, taču viņi nebija ļoti dumji, lai ēst “aristokrātiski”. Tas noslēdz pirmo, pirmsrevolūcijas posmu šī brīnišķīgā ēdiena vēsturē.

1917. gadā Ermitāža tika slēgta. Pasaules karš un divas Krievijas revolūcijas, kas to vainagoja, gandrīz pilnībā iznīcināja gan franču pavārus, gan Maskavas viņu mākslas pazinējus. Putraimi ar irbēm ir kļuvuši vienkārši bīstami ne tikai ēst, bet arī pieminēt tos, jo izvēlīgu ēdāju varētu uzskatīt par buržuāzisku un vienkārši plosīties tuvākajā vārtiņā. Likās, ka bezcerīgi ir zaudēts ne tikai monsieur Olivier noslēpums, bet pati šāda ēdiena ideja, kas ir sveša jaunai sabiedrībai, kas parādās mokās (vārda tiešajā nozīmē), bija lemta aizmirstībai.

Bet atnāca jautrā NEP. Ermitāža atkal atvēra savas durvis, taču auditorija tajā jau bija pavisam cita - kārtējais blēžu vilnis, kuri pēkšņi kļuva bagāti, bet kuri bagātojās nevis straujā ekonomikas izaugsmē, ne personiskajā popularitātē, ne talantā, bet badā. un sabojāt. Pat bijušie bez sakņu tirgotāji un aktieri, salīdzinot ar viņiem, izskatījās pēc īstiem aristokrātiem (starp citu, tieši šo auditoriju mūsu vectēvi un vecmāmiņas ar nostaļģiju atsauc atmiņā, būdami pārliecināti, ka jaunībā ir atraduši tos īstos aristokrātus). Ēdienkartē atkal parādījās salāti Olivier. Bet viņam bija maz kopīga pat ar pirmsrevolūcijas laiku. Napmaņa Ermitāža neturpinājās ilgi un 1923. gadā tā arī tika slēgta, un tās telpās tika atvērta Zemnieku māja. Ēdienkartē bija ēdamistaba bez salātiem. Tagad šajā Petrovsky bulvāra 14. mājā, Ņeglinnaya ielas stūrī, atrodas izdevniecība un teātris.Tomēr jaunajā, padomju sabiedrībā, kuras struktūra beidzot veidojas līdz divdesmito gadu beigām, parādās pati sava jaunā elite, kurai ir vajadzīgi arī savi jaunie, kaut arī balstīti uz kaut ko, kas nācis no pagātnes, atribūti. Ieskaitot kulinārijas. Daudzi joprojām labi atcerējās veco Maskavas, Sanktpēterburgas, Ņižņijnovgorodas, Rostovas, Odesas restorānu slavu.

Jaunais Olivjē-Stoličnijs (pazīstams arī kā Maskava, jeb Gaļa, jeb Vasara)

Trīsdesmito gadu sākumā Ivans Mihailovičs Ivanovs atcerējās kādreiz slaveno Olivjē, Maskavas restorāna šefpavārs, kurš, pēc viņa teiktā, jaunībā kalpoja kā māceklis pašam Olivjē. Pēc tam viņš kļuva par mums zināmo Olivier salātu īsto vecāku. Padomju laikos restorāns Moskva bija gandrīz oficiāls viesu nams, sava veida Kremļa filiāle valsts nozīmīgākajām personām. Un nav nejaušība, ka tieši tajā padomju kulinārijas māksla sasniedz savu virsotni. Idejiski nevaldāmo lazdu rubeņu Ivanovs aizstāja ar strādnieku-zemnieku vistu, izmeta visādus nesaprotamus atkritumus kā kaperus un marinētus gurķus un savu radīšanu nosauca salāti "Capital"... Turklāt no buržuāziskajiem laikiem brīnumainā kārtā izdzīvojušie gardēži, kuri ēda patieso Olivjē, esot pat pārliecināti par vecās un jaunās versijas garšu perfektu identitāti. Bet atstāsim to uz viņu sirdsapziņas. New Olivier-Stolichny (aka Maskava, aka Gaļa, aka Summer) noslēpums, Šefpavārs Ivanovs ir diezgan vienkāršs un sastāv no tā sastāvdaļu svara daļu stingras vienlīdzības: vistas gaļa, kartupeļi, marinēti kornišoni (vai gurķi), vārītas olas. Zaļos zirnīšus liek uz pusi no pārējām sastāvdaļām. Pievieno krabju gaļas konservus un visu ielej ar majonēzi. Salāti gatavi. Recepte nedrīkst saturēt skābo krējumu, burkānus un sīpolus.

Mūsdienu salāti Olivier
Savienības plašumos daudzos sabiedriskās ēdināšanas punktos vispārējās sabiedrības demokratizācijas ietvaros ēdiens nekavējoties sāka vēl vairāk demokratizēties. Galvenā sastāvdaļa Stolichnoye bija kartupeļi, kas tajā laikā tika aktīvi ieviesti un padomju cilvēku uzturā aizstāja dažādus graudaugus. Jau pat lazdu rupjības, bet vistas gaļu sāka aizstāt ar šķiņķi, vārītu gaļu, un tad viņi pilnībā sasniedza loģisko idiotisma punktu, izlēmīgi noraidot jebkuru dabisko gaļu par labu noteiktai vidējai ārstu desai. Smalkie marinētie gurķi ir pārveidojušies par vulgāriem marinētiem gurķiem. Salāti “Maskava”, “Kapitāls”, “Krievu salāti”, “Gaļa”, dārzeņu salāti ar gaļu, dārzeņu salāti ar lazdu rubeņiem, dārzeņu salāti ar gaļu un lazdu rubeņiem, visas šīs ir mūsu drauga - “Olivier” - restorānu šķirnes. Ne pats Olivjē, ne Ivanovs nekad nav bijuši vārīti burkāni Olivjē receptē. Par to, kā tas parādījās dažās receptēs, ir leģenda: trīsdesmitajos gados Maskavas Rakstnieku nama restorānā, pēc dzejnieka Mihaila Svetlova liecības, atjautīgs vietējais šefpavārs, nevis dārgi krabji, uz kuriem atsaucās. recepte, sāka likt smalki sagrieztus burkānus, cerot, ka piedzēries pildspalvas meistari vienkārši nespēj atšķirt sarkano burkānu skaidas no saplēsta krabja ķermeņa gabaliņiem. Protams, progresīvie naža un liekšķeres līderi visā valstī ātri uzņēmās šo iniciatīvu un padzina krabjus no tautas salātiem, kļūstot tajā diezgan oficiāli sasmalcināti burkāni.

Četrdesmitajos gados, tūlīt pēc Otrā pasaules kara beigām, pēc liberālās mentalitātes, ko no Eiropas atgrieza karavīri, kuri atgriezās no Eiropas, restorānu apmeklēšana kļuva diezgan izplatīta ļoti plašai auditorijai. Visi gribēja dzīvot un baudīt dzīvi nevis kādreiz, bet tieši šeit un tagad. Toreiz veiksmīga un lēta uzkoda sāka savu jauno triumfējošo uzbrukumu padomju restorāniem.

Un piecdesmitajos gados "Stolichny" stingri ieņēma vadošo pozīciju restorāna virtuvē, mūžīgo krievu vinigretu nobīdot otrajā vietā uz svētku galda.Salāti 20. gadsimta 60. – 70. Gados ieguva plašu popularitāti visos krievu (jāprecizē - tas ir krievu, nevis visas padomju) slāņos. Tieši tad viņš pameta restorāna virtuvi un apmetās koplietošanas telpā. Pirms tam "Olivier", protams, bija slavens, bet fanu auditorija bija daudz šaurāka - galvenokārt inteliģence un atbildīgie partijas un padomju darbinieki, kuriem ļoti patika, pavadot brīvo laiku restorānā. Šajos gados cilvēki beidzot sāk dzīvot lielākā labklājībā. Viņiem ir vēlme, un, pats galvenais, ir iespēja nedaudz dažādot savu ēdienkarti, pat ja pagaidām tikai svētku.

Pēkšņi strauji pieaugošajā Hruščova atkušņu periodā salāti ir tik populāri, ka, kā parasti, līderi vēlējās vadīt šeit populāro kustību un aiz sevis vadīt tuvās padomju ēdāju rindas, izdomājot lojālo vārdu “padomju” visiem iecienītākajiem. trauks. Cik tas būtu skaisti - jaungada vakarā visi padomju cilvēki ēda padomju salātus un mazgāja tos ar padomju šampanieti! Skaisti! Un idejiski noturīgs. Bet augšdaļa kopā ar jaunajiem un vecajiem salātiem, kurus viņi pārdēvēja administratīvo iestāžu ēdnīcu ēdienkartē, gāja savu ceļu, un salāti palika masu prātos zem tā lepnās aizjūras etiķetes - "Olivier". ... ...

Un tagad - šī ēdiena galvenais noslēpums - franču monsieur Olivier nekad nav izgudrojis mūsu vietējos krievu salātus Olivier! ... ... ... Kā tā!? Jā, tieši padomju laikos zemnieku Krievijā plaši pazīstama ēdiena nosaukums tika aizstāts ar skaistu, svešu, slavenu. Mūsu Olivjē ir nekas cits kā okroshkas salāti (kartupeļi, zaļumi, sīpoli, gaļa, olas, gurķi), ko viņi bieži ēda, neatšķaidot kvasu, bet vienkārši ielejot skābo krējumu. Ne velti daudzi cilvēki joprojām izvēlas mūsu Olivier ielej nevis ar majonēzi, bet gan ar krējumu! Tas ir iemesls, kas daudziem pārsteidz atšķirību starp mūsdienu Olivjē un "īsto". Un visa pasaule ēd mūsu, nevis Monsieur Olivier salātus, kļūdaini viņam joprojām piedēvējot viņa izgudrojuma godu. Tajā pašā laikā joprojām cenšamies mūs apliecināt, ka mēs ēdam kaut kādu plebeju versiju no slavenā ēdiena. Interesanti, ka tie, kas mēģināja pagatavot Olivjē pēc šīm “īstajām” receptēm, bija ārkārtīgi vīlušies par viņa garšu - tas nav tas pats, nevis vietējais! Garlaicīgi. Līdz mūsdienām ārvalstu krievu restorāni it kā kalpo kā īsts Olivjē, taču, kā liecina mūsu tautiešu atsauksmes, kuri ir nobaudījuši šo aristokrātisko ēdienu, tas nebūt nav tas Olivjē, kuru mēs mīlam un pazīstam. Daudz sliktāk. (Šeit, starp citu, ir vēl viens piemērs franču kulinārijas speciālistu ietekmei uz krievu virtuvi, kas netieši apstiprina teikto: pirmatnējā krievu uzkoda no bietēm, kas Krievijā pazīstama kopš pirms Petrīna laikiem, mēs pēkšņi sākām zvanīt franču vārds vinigrette, no franču vārda, kas nozīmē etiķi, un skaitiet arī tā franču ēdienu. Tajā pašā laikā Francijā šo ēdienu sauc par salad de russ. Labi, ka mums nebija franču kulinārijas speciālista ar nosaukumu no Vinaigrette, lai piemērotu šo salātu izgudrojumu.) Kopumā tie ir divi pilnīgi atšķirīgi ēdieni - Olivjē un mūsu Olivjē, kurus pēc vēsturiska notikuma gribas - mūsu pašu padomju inteliģences vēlēšanās - domās apvienojām vienā veselumā. būt kaut nedaudz tuvāk tiem vecajiem krievu intelektuāļiem. Vismaz ēd to pašu. Tātad kāds vai nu jokojot, vai nopietni ielīmēja slaveno vārdu populāriem salātiem, kurus restorāna virtuvei pielāgoja I.M. Ivanovs. Vai varbūt tikai noteiktā stadijā pats vārds Olivjē bija saistīts ar cilvēkiem salātiem - ēdienam, kas nebija pilnīgi raksturīgs vietējai krievu virtuvei un tika izmantots galvenokārt tikai aristokrātiskajā vidē. 20. gadsimta vidū mūsu domās apvienotā frāze salāti Olivier tika fiksēta dabīgai krievu uzkodai. pamats okroshka. Franča Olivjē lielais neapšaubāms nopelns ir tikai tas, ka viņš ieviesa šāda veida ēdienus krievu tautas virtuvē, bagātinot to ar pašu salātu jēdzienu.Olivjē salātu recepti neatradīsit nevienā mūsdienu cietā kulinārijas atsaucē. Neviens nezina īstā Olivjē recepti, un formāli nevienam nav tiesību šo vārdu saukt par ēdienu, kas nav pagatavots pēc receptes, kurai tas būtu jāsagatavo. Autors, atpūšoties Bosē, paņēma līdzi savu salātu pagatavošanas recepti. Tas, kas it kā tika atjaunots, izmantojot zināmas sastāvdaļas, stingri sakot, nav slavenā pavāra Olivjē salāti.

Derīguma termiņš Olivjē
Pēc Jaungada vakariņām bieži vien ir palicis daudz pārtikas, kas tika izbarots viesiem. Olivier izveidošanas laikā jums jāņem vērā derīguma termiņš, lai jūs to varētu izbaudīt nākamajā dienā. Tipiski klasiski salāti, kurus daudzi cilvēki ēd svētku laikā, ledusskapī var stāvēt līdz 40 stundām, ja sastāvdaļas nav garšotas ar majonēzi un sāli. Citos apstākļos Olivjē nav ieteicams turēt ilgāk par piecām līdz sešām stundām. Pagaršo gardumu tieši pirms pasniegšanas vai atstāj dažus bez mērces ledusskapī, lai pasniegtu svaigus vai vēlāk.

Vai es varu iesaldēt salātus
Ja vēlaties saglabāt Olivjē ilgāk, varat mēģināt to sasaldēt. Saldēšanai der tikai tie salāti, kas nav garšoti, pretējā gadījumā visas sastāvdaļas pārvērtīsies bezveidīgā masā un zaudēs garšu. Uzkodu nav ieteicams sasaldēt ar svaigiem gurķiem. Kā to izdarīt: ielieciet sastāvdaļas maisā, ielieciet tos saldētavā. Reizēm krata (1-2 reizes pirmās sasalšanas stundas laikā), lai trauka sastāvdaļas būtu izkliedētas. Salātus atkausē tikai ledusskapī, pārnesot tos no saldētavas uz nulles nodalījumu.

Sastāvdaļas pareizai uzkodu proporcijai (uz porciju):
četrdesmit pieci grami doktora desas;
20 grami gurķu;
piecdesmit grami kartupeļu;
20 grami konservētu zirņu;
1 vistas ola;
trīsdesmit grami majonēzes;
1/8 daļa vidēja sīpola;
pieci grami pētersīļu, dilles;
sāls pēc garšas.

Labu apetīti!
Administrators
Salātu pagatavošana

Mūsu Olivjē pastāv un plaukst (tomēr daudzi salātus pilda ar majonēzi, kas viņu nedaudz saista ar francūža radīšanu). Tātad, kā katram vajadzētu pareizi pagatavot savus iecienītos salātus? Patiesībā tas ir ļoti atšķirīgs! Tāpat kā jebkuram patiesi tautas darbam, arī mūsu Olivjē sagatavošanā ir daudz iespēju un nianses, un pateikt, kas ir pareizi un kas nav, būs nepareizi, vai vismaz tas ir pretrunīgi. Galvenais ir tas, ka tas būtu garšīgs un patīk viesiem.
Kāds ir produktu komplekts, kuru vērts izmantot, veidojot Olivier.

Es iesaku šādu sastāvu: - 6 kartupeļu bumbuļi,
- 1 vidējs sīpols,
- 2 vidēji marinēti gurķi,
- 1 vidēji salds ābols,
- 100 grami vārītas vistas krūtiņas,
- 100 gramus šķiņķa,
- 1 kārba konservētu zirņu vai kukurūzas,
- 5 stāvas vārītas vistas olas,
- viena maza krabju bundža kā pēdējais līdzeklis krabju nūjiņas,
- majonēze, sāls, pipari pēc garšas.

Tagad pievērsīsimies noteikumiem par katra produkta sagatavošanu atsevišķi.

Kartupeļi: jums vajadzētu izvēlēties tāda paša izmēra vidēja lieluma bumbuļus ar sarkanu vai gaiši dzeltenu ādu - tie ir mazāk vārīti. To vajadzētu pagatavot nelielā ūdens daudzumā, lai tas tos vienkārši pārklātu. Nomizotus kartupeļus iemetiet jau vārošā, sālsūdenī, un, lai miza neplaisātu, vispirms to ar dakšiņu sadursta vairākās vietās. Pēc tam, kad ūdens atkal vārās, samaziniet to līdz minimumam, lai tas tikai nedaudz vārītos, un vāriet 20 minūtes. Pēc tam noteciniet ūdeni un atstājiet kartupeļus atdzist.
Atcerieties, ka nekādā gadījumā nesajauciet karstu vai pat siltu ēdienu - salātu garša sabojās. Nelieciet karstu ēdienu ledusskapī - tas veicinās baktēriju augšanu. Atdzesē istabas temperatūrā.
Kad kartupeļi ir atdzisuši, sagrieziet tos nedaudz mazāk par 1 centimetru garos kubiņos.Pikantuma dēļ jūs varat cept nedaudz nepietiekami pagatavotus kartupeļus lielā karstas augu eļļas daudzumā, līdz, protams, pēc kubiņos sagriešanas izveidojas gaiša garoza. Tad tādā pašā veidā atdzesē un ļauj eļļai notecēt, turot caurdurī. Bet tā jau ir novirze no pirmatnības.

Mājputni: vāriet vistu, ievietojot to verdošā ūdenī 40-45 minūtes, nekad nepārcepiet to. Tajā pašā laikā to vajadzētu arī vārīt ar minimālu siltumu, samazinot to pēc tam, kad ūdens atkal vārās. Pēc tam vistu atdzesē, mieso, sagriež fileju no krūts un sagriež kubiņos.

Šķiņķis: jebkurš darīs, bet kūpināts ir labāk. Sagrieziet šķiņķi un vistu gabaliņos, kas ir nedaudz mazāki par kartupeļu kubiņiem.

Olas: ielieciet aukstu ūdeni, pievienojiet nedaudz sāls (kas neļaus olu baltumam izplūst, ja čaumala plaisā) un, uzvārot un samazinot uguni, vāriet apmēram 10 minūtes. Tad ielieciet aukstā ūdenī, mainot to vairākas reizes, lai pēc tam čaumalu labāk notīrītu. Atcerieties, ja olas tiek vārītas lielā karstumā, baltā krāsa kļūst cieta un dzeltenums mīkstāks. Ja tas ir lēns - dzeltenums kļūst stingrs, un balts kļūst vaļīgs - tas mums vislabāk der. Atdzesētās olas sagriež kubiņos.

Gurķi: labāk ir ņemt marinētu, nevis sālītu. Uzticies man. Nomizojiet, sagrieziet kubiņos un ļaujiet šķidruma pārpalikumam iztukšot, 5 minūtes turot drushlag.

Ābols: (jūs to nevarat ievietot) piešķir salātiem noteiktu pikantumu un sulīgumu. Nomizojiet saldo ābolu un sagrieziet mazos kubiņos.

Priekšgala: noteikti ielieciet salātus. Bet ne svaigi, bet marinēti. Lai to izdarītu, sagrieziet svaigu sīpolu galvu mazos kvadrātos, kuru mala ir aptuveni 4 mm. Uzpildiet to ar etiķi, kas atšķaidīts ar ūdeni proporcijā 1: 1 apmēram 2-3 stundas. Tad saspiediet, nosusiniet un pievienojiet salātiem. Tas zaudēs savu rūgtumu, bet piešķir pikantu sulīgumu.

Zirņi: Es ieteiktu ņemt visu to pašu konservēto kukurūzu, bet gaumes jautājums.

Krabji: Sastāvdaļa nav obligāta, bet vēlama. Ja finanses atļauj, varat pievienot arī pusi sarkanās ikru burkas, aizstājot to ar krabjiem.

Kāda ir labākā salātu mērce? Daudzi cilvēki dod priekšroku to darīt ar skābu krējumu (es esmu viens no viņiem). Bet daudzi joprojām mīl majonēzi. Kopumā tas viņu padara saistītu ar sākotnējo Olivjē. Šajā gadījumā labāk majonēzi pagatavot pašiem, nepadodoties vējainajai Krievijas pārtikas rūpniecībai. Majonēze jāsagatavo šādi: ņem 3 jēlas olas (vēlams ļoti svaigas), 3 ēdamkarotes cukura, pusi glāzes olīveļļas (vēlams olīveļļu), 3 ēdamkarotes etiķa, 1 tējkaroti sāls, pusi tējkarotes sinepju. Mēs izlaižam trīs olu dzeltenumus (tikai dzeltenumus) bļodā, pievienojam tējkaroti sāls un sākam sist ar mikseri. Turklāt es vēršu jūsu uzmanību uz to, ka, ja maisītājs ir manuāls, tie jābrauc traukā tajā pašā virzienā, nevis haotiski vai astotajā attēlā, pretējā gadījumā maisījums nosēdīsies un nebūs sulīgs. Pēc dzeltenumu saputošanas putās sāciet lēnā pilināt olīveļļu, turpinot maisīt. Tad tikpat lēni ielejiet etiķi un pēc tam pievienojiet cukuru. Visbeidzot, pikantumam pievienojiet sinepes.
Ja jūs visu izdarījāt pareizi, jums vajadzētu būt brīnišķīgai majonēzei.

Atdzesētās sastāvdaļas, kas ielej ar majonēzi, ir viegli jāsajauc, bez pārmērīgas degsmes, tikai dažas kustības, vienlaikus cenšoties nesasmalcināt sagrieztos kubus. Nogaršo un tikai pēc tam nedaudz sāli un piparus, atkal nedaudz maisot. Pēc tam salātus pāris stundas iemērc ledusskapī, lai visi komponenti būtu savstarpēji piesātināti ar otra aromātu un majonēzi. Šajā gadījumā daži komponenti nedaudz ļaus sulai, bet citi, gluži pretēji, to absorbēs. Pasniedzot salātus, trešo reizi viegli samaisiet. Viss. Salāti gatavi.

Izlase no interneta)
Ksyushk @ -Plushk @
Tatjana, paldies par tik interesantu, visaptverošu rakstu. Tomēr ne visi, pat restorānu biznesa pārstāvji, zina šos faktus.
Tatjana, par sastāvdaļām - vai tās ir jūsu personīgās izvēles? Vienkārši brīnos.
Man bija eksperiments, es mēģināju pagatavot salātus pēc autentiskas receptes ar krabjiem, bez lazdu rubeņiem, tomēr ar vistu, bet ar olīvām un kaperiem. Tas nedarbojās. Viņš nav mūsu.
Man acīmredzot tas notika vēsturiski, Olivjē, Stoļičnijs un Moskovskis ir viena veida salāti, taču ar dažām atšķirībām.
Olivjē - salāti ar desu. Kā bērns, ārsts. Tagad es to daru ar šķiņķi un vienkārši kūpinātu. Tāpēc ir garšīgāk un interesantāk.
Kapitāls - ar vistu, retāk pīles vai tītara krūtiņu.
Maskava jau ir liellopa gaļa vai valoda.
Pretējā gadījumā tie ir ļoti līdzīgi: Stolichnoye kartupeļi, olas, sīpoli (parasti zaļi), marinēti gurķi, zirņi un burkāni.
Tie ir mūsu tautas salāti. Svētku, jau no bērnības. No tā, iespējams, un tik mīļotie, neatkarīgi no tā, kādi viņi bija.
Administrators
Citāts: Ksyushk @ -Plushk @
Tatjana, par sastāvdaļām - vai tās ir jūsu personīgās izvēles? Vienkārši brīnos.

Ksyusha, Paldies!

Nē, šī ir izvēle no interneta, no vietnēm. Bet es gribēju parakstīties, ka tas nav mans darbs, un tas izrādījās .... Paldies, tagad es pievienošu. Šī kolekcija jau sen ir saglabāta manā datorā, apkopota daļās.

Un vienkārši kopumā šodien "mūsu Olivjē" tiek gatavots pēc personīgo vēlmju principa un "no tā, kas bija" labi, ļaujiet tam būt, salāti joprojām ir garšīgi, jūsu mājās gatavoti, iecienīti
Ksyushk @ -Plushk @
Tatjana, kāpēc es jautāju par sastāvdaļām. Ābols. Mamma to nekad nelika salātos. Tētis ir liels konservatīvs un viņam vajag mušas atsevišķi, kotletes atsevišķi. Tās pašas rokas nekad nesasniegs ābolu Olivjē. Es gribu injicēt. Tāpēc mani interesē. Ko jūs gatavojat, es ēst ar lielu prieku. Visi tavējie man ir garšīgi. Tāpēc kļuva interesanti, vai jūs ievietojat ābolu?
Administrators
Ksyusha, Es noteikti ievietoju ābolu Olivjē, tas salātiem piešķir svaigu sastāvdaļu garšu, piešķir skābu garšu.

Ja mēs runājam par manu recepti Olivier, tad tie būs:
- kartupeļi
- svaigs gurķis (vai svaigs + konservēts)
- vārīta gaļas krūtiņa (vai krūtis + šķiņķis)
- vārītas olas
- zaļie saldskābie āboli (es mazliet ieliku, lai tikai iesāktu garšu, piešķirtu nedaudz aromāta un ābolu skābumu)
- Zaļie sīpoli
- Zaļie zirnīši
- majonēze (un tā kā man to praktiski nekad nav, es izmantoju jogurtu)
Es necienu un neliecu burkānus salātos
Visas sastāvdaļas sagriezu mazos kubiņos, lai salātu struktūra būtu pūkaināka. Ja jūs visu vai daļu sastāvdaļu berzējat uz rīves, tas pats jums salātu, dārzeņu putru veidā iegūst "lipīgumu", un man tas nepatīk, un dažreiz jūs nevarat uzreiz atšķirt visus salātu komponentus, ko ēst., un jūs varat redzēt katru gabalu, kas nonāk mutē, kāda krāsa un nokrāsa tā ir ... un tad jūs jūtaties mutē šo "vairumtirdzniecības mazumtirdzniecību" ... ak, bļāviens, tas vairs nav " malta dārzeņa ", tie ir dārzeņu salāti

Patiesībā man nepatīk pikanti salāti, nevis stipri sāļi, tāpēc sastāvdaļas izvēlos sev
Ja jūsu gaume atšķiras, mēģiniet pievienot ābolu šķēli savam salātu "spainim" un novērtējiet garšu. Tas neko neuzliek par pienākumu, ģimene saņems "savus salātus" pilnā apjomā.

Siļķēm zem kažoka pievienoju arī ābolu, tas arī salātiem piešķir patīkamu baudu

===============================

Nu, tas ir viss - es rakstīju, es sev radīju problēmas, es gribēju salātus. Man vajadzēja gatavot vairākas dienas
Ksyushk @ -Plushk @
Citāts: Administrators
Es radīju sev problēmas, es gribēju salātus
Es neteikšu tikai sev. Es gribu ēst nežēlīgi. Un šeit tas ir tik garšīgs par ābolu Olivjē. Es skriešu pa ceļam uz mājām un nopirkšu zaļo ābolu, es domāju. Uztaisīšu sev arī bļodiņu ar Olivjē.
Paldies par detalizētu atbildi.
Administrators

Ksyusha, Tavai veselībai!
Pagatavojiet un atnesiet šeit, lepojieties ar garšu

Mums ir stulbs laiks, ar lietu, un ir auksts, brrrrr, bet rīt mājās nav kartupeļu, viņi paziņoja par +20, tas nozīmē, ka mājās būs kartupeļi un gurķi
Ja kādā no šīm dienām ārsti man neko nedara, man noteikti būs salāti - es tevi atvedīšu lielīties
Ksyushk @ -Plushk @
Tatjana, nepieciešams
Ksyushk @ -Plushk @
Tatjana, mazāk nekā pēc gada, es atnācu kopā ar Olivjē.Pirmais ir gandrīz "klasisks", pareizāk sakot, pēc Lazersona teiktā, ar liellopa gaļu, zirņiem un burkāniem (video nonāca tieši tur, kur Iļja Isaakovičs gatavoja Olivjē - vīriešu versija)
Olivjē salātu vēsture (to pagatavošanas metode un recepte)

Otrais variants ir fantāzija par Olivjē tēmu: ar vistas šķiņķi, garnelēm, kukurūzu un ābolu.
Olivjē salātu vēsture (to pagatavošanas metode un recepte)

Garšīgs visos gadījumos. Olivjē saplīsa no vēdera.
Administrators

Ksyushacik skaists tu esi savā iemiesojumā, labi, es esmu ļoti, ļoti patiess

Salāti ir lieliski, labi pagatavoti!
Un es jau visu uzvārīju, bet ēdu visu pēc kārtas no bada, apstākļi neļāva tuvoties salātiem
Es joprojām ceru panākt nedēļas nogali, es ļoti vēlos pilnvērtīgus salātus
Ksyushk @ -Plushk @
Tatjana, Paldies . Un es tik ļoti vēlējos Olivjē, ka tas bija nepanesami.

Citāts: Administrators
cik skaists tu esi savā iemiesojumā,
Liels paldies, leņķis ir labs.
Administrators
Korsika
Citāts: Administrators
Šī kolekcija jau sen tiek glabāta manā datorā, apkopota daļās.
"Kā Olivjē salāti ir mainījušies 150 gadu laikā: receptes un iespējas."
Olga un Pāvels Sjutkini, krievu virtuves vēsturnieki, grāmatu "Izgudrotā krievu virtuves vēsture" un "Padomju virtuves izdomātā vēsture" autori.

🔗

Visas receptes

© Mcooker: labākās receptes.

Vietnes karte

Mēs iesakām izlasīt:

Maizes gatavotāju izvēle un darbība