Picas izcelsme aizsākās laikā, kad Senajā Ēģiptē pirms vairākiem tūkstošiem gadu parādījās pirmā rauga un skābā mīkla. Senajā Grieķijā viņi sāka cept mīklu kopā ar garšvielām, kas varētu kalpot kā dārzeņi, gaļa, olīvas, piena produkti utt.
Tika izsaukta grieķu pica.
Patiešām, tas, ko tradicionāli uzskata par nacionālo itāļu ēdienu, kādreiz tika aizgūts no grieķiem. Kas papildus visiem talantiem, kurus mēs zinām, bija slaveni arī kā izcili maiznieki. Viņi bija pirmie, kas sieru uzlika uz plakanām kūkām, kas izgatavotas no neraudzētas mīklas, un izgudroto ēdienu sauca par "plakuntos", tas ir, "plakanu ceptu maizi", papildus tiešajam mērķim tas kalpoja arī kā šķīvis. Kopš tā laika ir teicis daudz leģendu par mūsdienu picas prototipu. Viens no tiem apgalvo, ka, palielinoties sastāvdaļu sastāvam, "plakuntos" sauca par "plāksni", un pašas izmaiņas veica romieši. Vēl viena stāsta interpretācija ir par romiešu leģionāriem, kuri, atgriežoties no Palestīnas, atnesa savu iecienīto ēdienu "picea", kas izskatījās pēc plakanas maizes ar sieru un dārzeņiem. Atrasti mūsdienu picas analogu apraksti un senajā grāmatā "Apicia". Viena no nodaļām ir par trauku, kas sastāv no mīklas, uz kura tiek likts siers, ķiploki, olīveļļa, gaļa, rieksti, pipari un piparmētra. Romieši, slaveni rijēji un nesavietojamo kombinēšanas meistari, picu bagātīgi garšoja ar medu un lauru lapām.
Pica bija parasts tautas ēdiens, un tā neatšķīrās pēc sagatavošanas un izsmalcinātā patēriņa rituāla. Mūsdienu izteiksmē pica bija parasta maize, "sviestmaize", "sviestmaize". Viduslaiku Itālijā pica bija parasta nabadzīgo maltīte, un tā daudz neatšķīrās. Pica tika pārdota uz ielām, nogriežot gabalu no lielas garozas; picu pildīja tikai anšovi un sēnes. Viņi brokastīs un pusdienās ēda picu. Zemniecisku picu bija vieglāk pagatavot: mīklu garšoja vai nu ar olīveļļu, olīvām vai vispār neko. Pilsētnieki šo picu sauca par “focaccia”, tas ir, plātsmaizi, uzsverot, ka īstajai picai ir sarežģītāka recepte. Tagad "focaccia" ieņem savu īsto vietu itāļu virtuvē, un tas ir papildinājums gaļas ēdieniem.
"Kā ar tomātiem?" - jūs jautājat. Un patiesībā mūsdienu cilvēkam ir ļoti grūti iedomāties picu bez šīs sastāvdaļas. Tomēr neaizmirstiet, ka tomāti Eiropā parādījās daudz vēlāk nekā romiešu leģionāri, un aprakstītajam ēdienam tos sāka pievienot tikai 17. gadsimtā. Šajā periodā, pateicoties neapoliešu jūrniekiem, pica sāka gājienu visā Eiropā.
Laika gaitā picas pildījums kļuva arvien daudzveidīgāks, tika izgudrotas daudzas pildījuma versijas, ieskaitot galveno sastāvdaļu no Jaunās pasaules importēto tomātu.
Neapole ir sava veida picu šūpulis. Viņš kļuva par līderi maizes - tomātu - siera - un kaut kā cita kombinācijā. Tieši Neapolē tika atvērtas pirmās picērijas, un tieši no turienes sākās uzvarošs picas gājiens visā pasaulē. Tajā laikā Itālijā plātsmaizes pārtiku sauca par "pizzaioli", un to uzskatīja par vienkāršu cilvēku pārtiku. Visbiežāk tā bija mīkla, kas pārklāta ar tomātu slāni, pārkaisa ar olīveļļu un pārkaisa ar majorānu. Siers tika uzskatīts par "pizzaioli" greznības virsotni. To pārdeva ielu tirgotāji no metāla kastēm, kuras visbiežāk nēsāja uz galvas gar pilsētas ielām un bieži aizdeva vietējiem iedzīvotājiem.
Tas, iespējams, būtu turpinājies arī turpmāk, ja 1772. gadā abu Sicīliju karalis Ferdinands I nepārkāptu noteikumus un naktī Neapolē neapmeklētu inkognito, vietējo picu ražotāju Antonio Testu, saukts par Pērkonu.Un viņu patiešām pārspēja dažādie ēdieni, iepriecināja to pagatavošanas kvalitāte. Karaliskie šefpavāri ātri atrada savu viedokli, devās "izpētē" uz Vezuva pakāji, ieguva receptes, taču nespēja ieviest jaunus ēdienus karaliskajā ēdienkartē. Iebilda karaliene, kura pat nevēlējās aiztikt "plebeju ēdienu".
Ir pagājuši vairāk nekā simts gadi. Karaliskais pāris, atrodoties vasaras neapoliešu rezidencē, vēlējās izmēģināt šo vietējo ēdienu. Un skaistās Savojas Margaritas, karalistes Umberto I sievas, kura kļuva par nesen apvienotās Itālijas karalistes galvu, dzimšanas dienā picu ražotājs Rafaele Esposito kopā ar sievu Rosinu Brandi tika izsaukts uz tiesu. Saskaņā ar saglabātajiem pierādījumiem viņi gatavoja trīs veidu picas. Vienā no tiem bija tomāti, mocarella un baziliks tādās pašās krāsās kā Itālijas karogs: sarkans, balts un zaļš. Karalienei šī pica īpaši patika, un viņa ļāva to saukt savā vārdā, tādējādi aizsākot kulinārijas kanonu. Karaliene pavēlēja cept picu "Margarita" tikai savas Capodimonte pils krāsnīs. Bet drīz šī kārtība, tāpat kā lielākā daļa citu Itālijas dekrētu, tika izšķīdināta revolucionārā tautas nepakļautībā. "Margarita" ir kļuvusi par iecienītu visu itāļu ēdienu - sākot no zvejnieka līdz marķīzam. Laika gaitā parādās arvien vairāk jaunu šī ēdiena šķirņu - tā ir pica, kuras pamatā ir smilšu mīkla un kuras pamatā ir neraudzēta mīkla no kukurūzas miltiem (Dženovas) ..., un piedevas kļūst arvien daudzveidīgākas.
Pārvarot valodas barjeras un kultūras atšķirības, pica kļuva par pirmo patiesi globālo pārtikas produktu. Indijā viņiem patīk pievienot tam marinētu ingveru, malto jēru un pupiņu biezpienu. Japānā viņi mīl picu ar zušiem un kalmāriem, Pakistānā - ar pikantu kariju.
Kostarikāņi dod priekšroku kokosriekstu picai, bet brazīlieši - zaļajiem zirnīšiem. Gardēžiem picu pasniedz ar pienenēm, austerēm, vēžiem un ikriem. Ir pica, ko izmanto kā desertu - iemērc ievārījumā, ar āboliem, pārkaisa ar pulveri.
19. gadsimta beigās un 20. gadsimta sākumā itāļi uz Ameriku atveda picu receptes un tradīcijas. Un ļoti ātri pica kļuva par vienu no Amerikas iecienītākajām.
Amerikāņu pica no itāļu picas atšķiras ar brīvāku sastāvdaļu izvēli, visdažādākajiem pildījumiem vienam ēdienam; tas atšķiras arī pēc vārīšanas laika un temperatūras. Tiek uzskatīts, ka amerikāņu pica pēc definīcijas ir pūkaina. Bet patiesībā mīklas "pūkainība" ir atkarīga no tā, kurai picai dodat priekšroku: plānai vai pūkainai. Amerikāņu picā mīkla ir pilnvērtīgs ēdiena dalībnieks, un, izvēloties pildījumu, jāņem vērā tā garša. Ļoti interesants fakts ir tas, ka pūkaina pica tika izgudrota nevis Amerikā, bet Sicīlijas salā: Sicīlijas pica jau sen ir cepta uz pūkainas mīklas.
Ir viegli izskaidrot, kāpēc megapolu iedzīvotājiem patika pica: par šķietamās vienkāršības un patiesi gastronomiskās bagātības unikālo kombināciju, par labu, jo pareizi sagatavoti un ātri cepti dārzeņi, augļi, gaļa un jūras veltes zaudē nelielu daļu vitamīnu, bet pārējie uzsūcas ātrāk.
Un, kas ir arī svarīga picas priekšrocība, transportēšanas laikā tā nezaudē garšu un estētiskās īpašības. Tāpēc picu pasūtīšana mājās vai picu piegāde uz biroju ir vispopulārākie veidi, kā nomierināt izsalkumu un sagatavot sevi jauniem sasniegumiem.
Uztura speciālisti iesaka pusdienu vai vakariņu laikā ēst picu vismaz reizi nedēļā, jo parastā “Margaritas” porcija ir trešdaļa no cilvēka dienā patērētās pārtikas.
Kopumā šodien Itālijā ir vairāk nekā divi tūkstoši dažādu picu nosaukumu. Ne tik sen tika uzstādīta īpaša picas kvalitātes zīme - D.O.C. , kas ir tikai ēdieniem, kas gatavoti pēc klasiskajiem noteikumiem.
25. oktobris ir profesionāli picaiolu svētki (šādi Itālijā tiek saukti cilvēki, kas gatavo šo ēdienu).Ko mūsdienu itāļi sauc par īstu picu? Vieglāk ir atbildēt uz jautājumu - ko viņi sauc par viltojumu. Viss, kas nav sagatavots Itālijā. Īstai picai, pēc viņu domām, ir plāna garoza, un tās pildījumi ir mocarellas siers, kas izgatavots no bifeļu piena un īpašām tomātu šķirnēm. Piedevu veidā saskaņā ar oriģinālajām receptēm ir atļauta tikai olīveļļa, baziliks, oregano un ķiploki. Picas mīkla nerullējas, bet griežas un tiek izmesta.
Itālijā ir trīs īstas picas veidi:
* "Marinara" - olīveļļa, tomāti, ķiploki un oregano;
* "Margarita" - svaigs mocarellas siers, kas ražots Apenīnu dienvidos, plūmēm līdzīgi San Marzano tomāti, baziliks;
* "Margarita-Extra" - ķiršu tomāti un mozzarella, kas izgatavoti no bifeļu piena.
Malkas krāsnīs ir ierasts gatavot itāļu picu 200-215 grādu temperatūrā.
Itāļi, kuri ir iemīlējuši savu nacionālo ēdienu, to visādā ziņā aizsargā no viltošanas. Joprojām būtu? Patiešām, šodien valstī darbojas vairāk nekā 23 000 picēriju. Ar tik lielu apjomu ir viegli zaudēt klasiskās receptes. Tāpēc nesen neapoliešu picu aizsargā likums. Kas nodrošina tikai apaļu formu līdz 35 cm diametrā. Norāda rauga, sāls, miltu un tomātu veidu, ko izmanto ēdiena pagatavošanā.
Īpaša uzmanība likumā tiek pievērsta picas "Extra Margarita" pagatavošanai, kurā noteikti jābūt īpašai Dienviditālijas mocarellai. Restorānu īpašniekiem, kuri atbilst iepriekš aprakstītajām prasībām, tiek dota atļauja marķēt savu ēdienu ar STG etiķeti, kas garantē tradicionālās receptes kvalitāti un autentiskumu.