Krievu zivju zupa, zivju zupas
Kategorija: Pirmie kursi
Sastāvdaļas
Zivis
Priekšgala
Ķiploki
Pētersīļi
Lauru lapa
Smaržīgie pipari
Sāls
Gatavošanas metode
Sāksim ar mazām zivīm - tas ir pirmais variants. Izslēgsim karūsus, rudus un raudas no saraksta - tās ir vismazāk piemērotas mūsu mērķiem. Labākais no visiem - ruff un asari. Vispirms nedaudz noskalojiet zivis - dārgakmeņu gļotas dos papildu izturību buljonam. Nav nepieciešams izķidāt ļoti mazās zivis, bet lielāko, izķidājiet, izskalojiet, izvelciet žaunas ar saknēm (tās pievieno rūgtumu) un noņem acis (no tām nav buljona, viens piliens). Protams, mēs neaizmirsījām uzkrāt divus vidējus sīpolus, četras ķiploka daiviņas, pētersīļa saknes, lauru lapu, smaržīgos piparus un zirņus, kā arī sāli, vēlams lielu, uz kilogramu zivju. Tas pagaidām ir viss.
Sagatavotās zivis ielieciet katliņā, piepildiet ar aukstu ūdeni (2,5 litri uz kilogramu zivju), pievienojiet nomizotās saknes, sīpolus un vāriet ar lēnu vārīšanu 40 minūtes līdz stundai. 10 minūtes pirms vārīšanas beigām ielieciet lauru lapu, piparus un sāli. Mēs filtrējam gatavo buljonu.
Lai iegūtu caurspīdīgu ausu, jūs varat atvieglot buljonu ar lauvu, taču mūsu senči to darīja reti. Ukha ir galvenais liesās krievu galda ēdiens, un ola to padara maigāku. Tāpēc pareizāk ir buljonu dzidrināt ar presētiem vai graudainiem melnajiem ikriem (ja vien, protams, nav žēl).
Ņem 50 g kaviāra un sasmalcina javā, pakāpeniski pievienojot karoti auksta ūdens. Mēs atšķaida ar glāzi auksta ūdens, pievieno glāzi karstas zivju zupas un, maisot, divās kārtās ielej katliņā ar zivju zupu. Pēc tam, kad ir ielieta stiprinājuma pirmā daļa, ausij vajadzētu vārīties - tikai pēc tam var ielej pārējo. Atkārtoti vāroties, noņemiet pannas vāku, turiet pannu zemā siltumā 15–20 minūtes, pēc tam izslēdziet uguni un ļaujiet ausij nostāvēties 10–15 minūtes, lai stiprinājums nosēstos apakšā. Tagad jūs varat pilnībā iztukšot zivju zupu un pasniegt to uz galda, uz šķīvja uzliekot vārītu zivju gabalu (nevārītu).
Ja vēlaties pagatavot "dubultu" zivju zupu (tā garšo labāk!), Tad sagatavotajā un izkāstajā buljonā no mazām zivīm ielieciet porciju gabaliņus ar kaut ko iespaidīgāku fileju, piemēram, zandartu, un vāriet vēl divdesmit minūtes . Pirmajam buljonam varat izmantot ne tikai mazas zivis, bet arī lielu zivju atkritumus - galvas, spuras, kaulus un astes.
Balta, sarkana, melna
Iepriekš bija diezgan skaidra dažādu zupu zivju zupu sugu hierarhija. Piemēram, ausu, kas izgatavota no asp, karpas, mazuļa un karpas, sauca par "melno"; no zandartiem, asariem, volāniem, sīgām - "baltām". Visgaršīgākais, protams, tika uzskatīts par "sarkanu" - no stores, belugas un sterletas (tās sauca par "sarkanajām" zivīm, tas ir, skaistas, labākās). "Plast" zivju zupu gatavoja no sālītām, žāvētām un žāvētām izplatītām zivīm - tās applaucēja ar verdošu ūdeni, kurā iepriekš vārīja anīsu vai fenheli, un pēc tam ievietoja ūdenī. Žāvētas zivis devās uz "gauso" zivju zupu, tai pievienoja žāvētas vai svaigas sēnes. No salakām viņi vārīja "Chudskaya" vai "Pskov" zivju zupu, no esences (žāvētas mazas zivis) - "Onega", no mencas un paltusa - "Pomorskaya".
Ausu no burbot kļuva slavena - "mevaya" ("vīrieši" - burbot). Un, lai gan vecajos laikos viņš ne visiem patika - viņi domāja, ka sprāģi ēd noslīkušus cilvēkus (kur var pabarot tik daudz noslīkušu cilvēku?), Mūsu senčiem patika ielikt burbuļu aknas savākšanas ausī (var lietot arī pienu), iepriekš sautētas sālītā un paskābinātā ūdenī ar citronu sulu. Gan aknas, gan burbuļa piens sasniedz maksimālo izmēru ziemas sākumā, tāpēc īstais auss burbulis ir sezonāls. Kad pienāks laiks, mēs noteikti mēģināsim.Paņemiet lielu burbotu un uzmanīgi noņemiet no tā ādu. Ķidāts un atlicis pienu un aknas. Izgrieziet mīkstumu no kauliem; iemetīsim galvu, kaulus, asti un spuras katliņā ar nelielām maiņām un pagatavosim pirmo buljonu vai, kā saka, pirmo buljonu.
Kamēr tiek gatavota pamatne, ķeramies pie zivju gaļas. Iziet cauri gaļas mašīnai, sajauciet ar pāris ēdamkarotēm miltu un olu, sāli un pipariem. Izrullē malto gaļu rullī ar diametru 3 cm, ielieciet to vārīšanās buljonā apmēram piecas minūtes, pēc tam izņemiet to un, kad tas atdziest, sagrieziet to apļos (to būs slinki sagriezt - vienkārši pagatavojiet kotletes). Ļaujiet mūsu jau saspringtajam un gatavajam buljonam pamazām vārīties sev. Mēs tajā ievietojam pienu un aknas, gatavojam desmit minūtes un piecas minūtes pirms vārīšanas mēs ievietojam zivju kotletes. Pievienojiet karoti kaperu, sviesta šķēli un ielejiet plāksnēs, katrā plāksnē iemetot 3-4 olīvas, citrona apli un apkaisa ar svaigiem zaļumiem. Pasniegsim citronu man ausī - vecs Maskavas paradums.
Starp citu, tā saukto "Makarjevska tiesu izpildītāju" (tāds bija) arī parasti gatavoja no burbota. Beigās Madeiras pudele tika ievietota katliņā, kur to gatavoja "iesildīties", ausī pievienoja nedaudz vīna, bet pārējo, sasildīto, pasniedza pie auss. Kurš kaut ko teica par burbotu? ..
Karaliski
Nav šaubu: cēlu asiņu zivis - stores un sterleti - ausij piešķir maigu, smalku garšu. Bet jūs nevarat iztikt bez bagātības un aromāta, kas parādās tikai pateicoties zivju smalkumiem. Deviņpadsmitā gadsimta Maskavas krodziņos sterletu un storu zivju zupa noteikti tika pagatavota putru buljonā, uzskatot, ka tīrie stores ir pārāk klojīgas, un tīri sterletes - pārāk izšķērdīgas. Un šķietami nevērtīgs kaulains plosījums greznā karaliskajā ausī kļuva par neaizstājamu galma zivi.
Ja jūs nolemjat gatavot kaut ko līdzīgu, tad jūs nevarat iztikt bez viesiem - zvaniet, uzaiciniet, neēdiet tādu skaistumu viens pats! Tagad apskatīsim mūsu akcijas. Pieņemsim, ka mums jau ir otas vai asari (vismaz kilograms). Pārējo mēs nopērkam veikalā - 1-1,5 kg sterleta vai stores, pāris sīpolu, 3-4 pētersīļu saknes, 3-4 selerijas saknes šķēles, 1 ķekars pētersīļu, zaļos sīpolus, citronu, šampanieti (labāk brut ), 50 g ikri, sāls.
Ir skaidrs, ka vispirms mēs pagatavojam to pašu buljonu no ruffs ar saknēm un sīpoliem. Mēs izmetam putru, filtrējam buljonu un atvieglojam to ar kaviāru - neskopojieties, galu galā mēs gatavojam "karalisko" zivju zupu. Ievietojiet sterleta vai stores gabalus caurspīdīgā buljonā (nomazgājiet, sagrieziet un noslaukiet sausu ar dvieli), uzvāra un vāra uz lēnas uguns 15-25 minūtes atkarībā no gabalu lieluma. Dažas sekundes pirms noņemšanas no uguns pannā ielej glāzi šampanieša - viņi mīl storu greznību! Uzmanīgi izņemiet zivju gabaliņus, ielieciet tos uz dziļām plāksnēm, apkaisa ar pētersīļiem un uzmanīgi piepildiet ar izkāstu zivju zupu. Blakus mūsu karaliskajai zivju zupai izklājiet nomizotas un sēklas citrona šķēles, smalki sagrieztus zaļos sīpolus un siltu maizi. Gatavs! Zvana durvju zvans - atvērts ...
Zvejnieka
Viss iepriekšminētais, protams, ir labs - sālsmaize, zivju zupas, storu gardumi -, bet kā gan īsta auss var notikt pie cietes galdautu klāta galda, kuru ieskauj sudraba kristāls? Īstā auss var notikt tikai dabiskos apstākļos - tas ir, tikai dabā. Tas vairs nav ēdiens - tā ir filozofija, rituāls, gandrīz reliģiska ceremonija. Pirmkārt, gan pieredzējuši pavāri, gan izsmalcināti gardēži parasti ir vienisprātis, ka īstu zivju zupu var pagatavot tikai no tikko nozvejotām zivīm. Otrkārt, ūdens zivju zupai jāņem no tā paša ūdenskrātuves, kur tās zvejoja. Treškārt, auss jāelpo uguns dūmos. Ceturtkārt, visiem klātesošajiem jāpiedalās pareizajā ausu rituālā.
Zivju zupas makšķerēšanai iet tas pats sīkums, un no cēlām zivīm savu kārtu gaida zandarti vai līdakas. Sezonā jūs varat garšot zivju zupu ar nedaudzām meža sēnēm, tas piešķirs tai maigu saldu garšu un reibinošu meža aromātu.Ja loms ir tik ļoti, blīvumam un daudzveidībai mēs izmantojam iepriekš vārītus rīsus, pērļu miežus vai prosa putraimus. Protams, ne augstākā klase, bet diezgan pieļaujama, taču, ņemot vērā dabas skaistumus, skābekļa daļu, gaidīšanas ilgumu, apetīti un degvīnu, tas ir absolūti brīnišķīgi ...
Par degvīnu. Puse glāzes degvīna ieliešana katlā beigās vai nē ir katra paša darīšana, neviens īsti nezina, kāpēc tas tiek darīts. Daži saka - "labākai zivju eļļas asimilācijai ar šķidrumu", bet mēs domājam, ka tā ir tikai daļa no rituāla - veids, kā nomierināt ausis, daloties vissvētākajā ar zivīm. Tomēr šajā gadījumā degvīns kalpos arī kā sava veida garšviela, dodot ausij nelielu rūgtumu - pavisam atšķirīgu, nevis piparu. Un, ja nevilcinoties nejauši atrodat tādu bagātību kā anīsa pudele, nomainiet to ar degvīnu - zivis ciena anīsu.
Un pēdējais padoms: auss jāiepilina. Pārvietojot katlu prom no uguns, pārklājiet to ar vāku un pagaidiet desmit minūtes. Šis ir sāpīgākais brīdis - jūs varat izdzert pat pirmo. Vai arī pagaidām atcerieties makšķerēšanas pasakas - galu galā tās noteikti "ies", kad vairs nebūs nevienas porcijas zelta garīgi domājoša mitruma ...
Piezīme
Padomi un receptes ar fotogrāfijām.
Materiālu nodrošina žurnāls "Gastronom".
Kādreiz Krievijā ausu sauca par jebkuru sautējumu - zirņus un gaļu, un zivis, un olu. Un izteiciens "gailis auss" neizraisīja smaidus. Kopš tā laika jēdziena nozīme ir mainījusies, taču šis ēdiens joprojām ir krievu virtuves virsotne.
Tagad jūs nevarat pagatavot zivju zupu bez zivīm. Tomēr mēs tā nenosauksim nevienu zivju zupu. Zupa, par kuru mēs runājam, nav garšviela ar graudaugiem, miltiem, pārvārītiem sīpoliem utt. Tajā ievietotas tikai garšvielas, pikanti dārzeņi (tas pats neapstrādātais sīpols) un saknes. Viss pārējais ir tikai īstas zivju zupas vai auss atvasinājumi, bet ar noteiktu noteiktu epitetu. Pievienojām, piemēram, kartupeļus un zaļumus - dabūjām "zivju zupu", ielikām tomātus un sviestu - ēdam "Dona zivju zupu", sasmalcinājām burkānus - gatavojam "saldo zivju zupu" ... Lai gan pēdējo labāk nē darīt: klasiskajā asaru un putru burkānu ausī ir nepiemērots, saldums, ko šīs zivis piešķir buljonam, ir pilnīgi pietiekams.